Poca neu a la sortida al Puig Sobirà

Les raquetes es van quedar al cotxe, com era de preveure. El diumenge passat una petita comitiva vam pujar als dos pics del Puig Sobirà durant la sortida organitzada per el Centre Excursionista i el Grup de Natura del Solsonès.

Tot i que no vàrem trepitjar gaire neu, si que es va poder gaudir d’un assolellat matí de febrer i d’una bona excursió. La poca neu que hi havia la vam trobar al principi de la sortida, a la vessant nord del Puig Sobirà. Va ser el moment d’aprofitar per observar rastres i petjades de la fauna de la zona. Vam poder veure petjades de guineu, esquirol, llebre, teixó, porc fer, cabirol, isard i d’alguns ocells.

Amb el guany d’alçada i unes millors vistes del paisatge, va ser quan el Joan Marceló ens va anar explicant moltes curiositats de la zona i senyalant els noms de les muntanyes, pics, colls, parets verticals, balmes, masies, etc., que es veien des del punt on érem.

La ruta ens va portar a fer el cim del Puig Sobirà Occidental primer, on hi ha un vèrtex geodèsic i unes vistes fantàstiques. Seguint al carena vam arribar al cim del Puig Sobirà Oriental que queda en mig d’una pineda de pi roig. Des d’allà, vam iniciar un descens força vertical fins arribar a la pista on havíem començat la ruta.

Tot plegat, un matí gaudint de la muntanya, la natura i el paisatge de la nostra comarca en bona companyia.

Us esperem a la següent activitat!!!